Garantie op onze dakkapellen
Op onze website staat bij elk type dakkapel of nokverhoging een garantietermijn aangegeven. Afhankelijk van het materiaal van de buitenbekleding kunnen we meer of minder garantie geven op de dakkapel. De garantie heeft betrekking op de combinatie van het houten frame, het isolatiemateriaal binnen het frame, de buitenbekleding van de dakkapel en de constructie hiervan als geheel. De garantievoorwaarden op de constructie van onze dakkapellen worden door ons zelf bepaald (wat valt er wel en wat valt niet onder de garantie) en staan duidelijk beschreven in onze Algemene Voorwaarden en op de website.
Wat valt niet onder de genoemde garantie?
De genoemde garantie geldt niet voor de andere (optioneel toegevoegde) aanwezige onderdelen, zoals ramen, horren, rolluiken enzovoorts. Deze onderdelen hebben hun eigen garantietermijn die door de leveranciers van deze onderdelen worden bepaald.
Ook bepalen deze leveranciers wat wel of niet onder de garantie van dat specifieke onderdeel valt. Voor deze onderdelen van de dakkapel zijn wij dan ook gehouden aan de betreffende garantietermijnen en garantievoorwaarden van de betrokken leverancier. U vindt hier een overzicht van de garantietermijnen per onderdeel van een dakkapel.
U heeft schade aan uw dakkapel binnen de garantietermijn
Eventuele schade aan (onderdelen van) de dakkapel, waarvan u denkt dat deze binnen de betreffende garantietermijn vallen, meldt u zo spoedig mogelijk aan ons. Via de website kunt u dit schriftelijk indienen. Stuur bij voorkeur direct foto’s mee, waarop de schade (aan het betreffende onderdeel) duidelijk te zien is. Vermeld ook waardoor de schade vermoedelijk is ontstaan.
Indien nodig plannen wij met u een bezoek van ons serviceteam in die de schade zal beoordelen en een uitspraak zal doen of het onder garantie vervangen kan/zal worden.
Voorbeelden van mogelijke schadegevallen
Voorbeeld 1: U ziet de laatste twee weken een waas in het midden van een raam (de ruit). De dakkapel is een half jaar geleden geplaatst. U vermoedt lekkage van de HR-beglazing. Dit zal afgehandeld worden als vervanging van de HR-beglazing onder garantie. Een nieuwe ruit moet besteld worden bij de betreffende leverancier (levertijden kunnen hier oplopen tot 6 weken). Een herplaatsing zal door ons, in overleg met u, worden ingepland.
Voorbeeld 2: U ziet schade in de vorm van een breuklijn aan de buitenzijde van de wang van uw dakkapel. Naar aanleiding van uw melding en de beoordeling van de meegestuurde foto, plannen wij een bezoek bij u in en inspecteren deze schade. In het midden van de breuklijn is een klein putje zichtbaar; een stukje van de buitenbekleding is daar weggeslagen. Dit is meest waarschijnlijk veroorzaakt door stormschade of door andere externe redenen. Deze schade valt daarom niet onder onze garantie. Maar wellicht kunt u deze wel claimen bij uw eigen verzekering (afhankelijk van de dekkingsgraad van uw polis).
Samenvattend:
Op uw dakkapellen zijn dus meerdere garantietermijnen en garantievoorwaarden van toepassing (per onderdeel). Eventuele schade dient u aan ons te melden (via het schaderegistratieformulier op onze website) en samen met u overleggen we of de schade onder de betreffende garantie valt en hoe deze hersteld kan worden.
Ook geinteresseerd in een dakkapel van WBB Dakkapellen?
Vraag gratis en geheel vrijblijvend een prijsopgave aan. Op basis van door uzelf ingevoerde gegevens geven we binnen 3 werkdagen een persoonlijke op maat gemaakt prijsindicatie af!